Tuesday, March 2, 2010

PASCA KURSUS UMRAH

Assalamualaikum w.b.r

Alhamdulilah, 3i Travel & Services telah berjaya mengadakan kursus umrah bertempat di pejabat 3i Group, Bandar Sri Permaisuri, Cheras. Majlis yang dihadiri oleh lebih kurang 50 orang jemaah umrah daripada serata tempat ini telah dimulakan pada jam 9.40 pagi dan berakhir pada jam 12.45 tengahari.

Para jemaah diberikan penerangan tentang jadual penerbangan, barang-barang yang perlu dibawa serta beberapa perkara terperinci tentang perlaksanaan ibadah umrah dan ziarah. Ustaz Rosli bin Jabar telah hadir memberikan penerangan yang cukup jelas diselitkan dengan jenaka spontannya.

Beliau menggunakan model kaabah yang disediakan oleh 3i Travel bagi membantu para jemaah untuk memahami dengan lebih jelas. Sedar tak sedar, hanya tinggal beberapa hari lagi untuk berangkat ke Tanah Suci Mekah. Taklimat disambung pula oleh Ustazah Wan Samsiah berhubung dengan pengurusan jemaah dan program-program yang akan dijalankan di sana kelak.

Setelah selesai taklimat, jemaah dijamu dengan kuey tiaw goreng yang ditaja oleh Anjung Hijau Cafe dan kuih yang dibawa khas daripada Port Dickson oleh Hajah Ramlah dan Haji Ramli.

Ribuan terima kasih diucapkan kepada semua yang membantu menjayakan program ini.

No comments:

Post a Comment