Thursday, August 12, 2010

Muhasabah terbesar...


Assalamualaikum w.b.r

Maaf sangat. dah lama tak update blog ini. Sebelum terlupa, suka saya mengucapkan selamat menyambut Ramadhan Al-Mubarak kepada semua pembaca. Berita terkini mengenai aktiviti 3i Group. Pada 6 Ogos yang lalu, kami telah menghantar jemaah di KLIA yang akan berlepas ke Jeddah. semuanya berjalan lancar dan beberapa orang mutawif akan memandu mereka sepanjang di sana. InsyaAllah mereka akan pulang pada 20 Ogos ini.

Terkini, aktiviti 3i Training & Consultancy, kami telah di arahkan oleh YB. Dr.Halimah Ali, Pengerusi Tetap Pendidikan, Pendidikan Tinggi dan Modal Insan Kerajaan Negeri Selangor untuk mengadakan kaji selidik di sebuah kawasan beliau iaitu, di Pangsapuri Seri Perantau di Pel.Klang.
Fasa pertama kajian ini telah bermula pada 2 Ogos yang lalu dan telah berakhir pada 10 Ogos. InsyaAllah akan disambung lagi selepas ini memandangkan kawasan kajian masih banyak berbaki.

Laporan untuk Fasa pertama telah pun dihantar dan dibentangkan kepada beliau pada 11 Ogos. Dan beliau berpuas hati dengan hasil kajian yang telah dijalankan. Beliau meminta 3i Training & Consultancy untuk menyambung lagi memandangkan kes-kes di pangsapuri tersebut agak berat dan kami perlu mengkaji lebih dalam lagi masalah2 yang dihadapi oleh penduduk di sana.

Kerja ini bagi saya satu bentuk pengajaran yang Allah nak ajar kita. Muhasabah terbesar bagi kami yang menjadi petugas di sana. Kita tidak akan terfikir, pelbagai masalah yang tak pernah kita ketahui berlaku di sana. Subhanallah.
Kami akan terus berdoa untuk penduduk di sana, supaya sentiasa dalam rahmat Allah. Marilah kita sama-sama doakan mereka, kita berada di zon selesa, sedangkan mereka, nak mencari sesuap nasi punyalah payah. Paling kurang pun, kirimlah doa buat mereka.

Kami akan meneruskan kajian dan sesiapa yang berminat untuk menyertai kami, bolehlah menghubungi saya dengan segera. 013-2965723 -Afifah. Tempat tinggal, Makan dan elaun disediakan. Semoga usaha kita ini mendapat ganjaran di sisi Allah.ameen....

No comments:

Post a Comment